References

Referanslar / References

ArkiPARC’12 PechaKucha Night İstanbul Özel Etkinliği

imajgen
Arkitera Mimarlık Merkezi’nin düzenlemiş olduğu ArkiParc’12  Türkiye Gayrimenkul Vizyonu 2023″ temalı etkinlikte özel bir PechaKucha Night İstanbul sahnesi yer aldı.”Türkiye Gayrimenkul Vizyonu 2023: Cumhuriyetin 100. Yılında Fiziksel Çevre” teması üzerine, gayrımenkul ve fiziksel çevre alanında önemli isimler arasında yer alan 8 konuşmacı PechaKucha Night formatı ile 6 dk 40 saniyede sunumlarını yaptılar.Can Yücel Metin’in moderatörlüğünde gerçekleşen etkinte: Cengiz Aktar, Emre Arolat, Şenay Azak Matt, Levent Eyüboğlu, Gökşin Ilıcalı, Ömer İsvan, Hakan Kodal, Bahadır Teker kendi alanları ile ilişkili olarak Türkiye’nin 2023 yılındaki gayrimenkul vizyonu hakkında fikirlerini aktardılar.

ArkiPARC Special PechaKucha Night İstanbul

imajgen

ArkiPARC Special PechaKucha Night  İstanbul was held at Halic Congress Center, 28 March.  Event was organized by 34SOLO, The presenters Cengiz Aktar, Emre Arolat, Gökşin Ilıcalı, Ömer İsvan, Hakan Kodal, Ramadan Kumova, Bahadır Teker were on the stage ,for   “The Vision of Turkey’s Real Estate: 2023″ with their PechaKucha Night  presentations.

HOLLANDA  YARATICI ENDÜSTRİLER HEYET ZİYARET HAFTASI

imajgen

Hollanda Yaratıcı Endüstriler Heyet Ziyareti Haftası, mimar, modacı ve tasarımcılardan oluşan bir heyetin 14- 18 Ekim 2012 tarihi arasında İstanbul’a ziyaretleri ile gerçekleşti. Dutch Design Desk İstanbul, bu ziyaretlerin bir parçası olarak aşağıdaki faaliyetleri düzenledi.
POP-UP DESK

Pop-Up Desk konukların haftayı takip eden ilgili iç ve dış etkinliklerle bağlantılı her türlü sorun ve soruları için konakladıkları otelde kuruldu.

Haftalık program: Konukların ilgili haftalık etkinlikleri takip edebildikleri bir program hazırlandı.

ISTANBUL’A DERİN BAKIŞ

4-6 kişilik gruplardan oluşan,tur rehberi ve özel minibüs eşliğinde sektörlere özel tanıtım turları .

*ISTANBUL Moda Turu 16 Ekim

İstanbul’un moda endüstrisine dair seçilmiş özel noktalarda günlük bir tur. İstanbul’un moda bloggerları ile kahvaltı başlangıcı ile beraber ünlü bir modacıyı ziyaretve beraber öğle yemeği.Potansiyel müşteri ve iş bağlantılarının olabileceği, karşılıklı görüşmeler

*Mimarlar için ISTANBUL 17 Ekim

İstanbul’un mimari yapılarına turist olmayan bir bakış açısı ile yaklaşmayı sağlayacak, seçilmiş bölgelerden oluşan günlük bir tur.Mimari yayıncılar ile yapılmış kentsel dönüşüme dair fikir alışverilerinin olduğu bir kahvaltı sonrası, mimari bakış açışının odak noktasında bölgeleri tanıtım ve ziyaretler.
PECHAKUCHA NIGHT ISTANBUL Vol.15

Tarih :17.10.2012

Saat :20.20

Yer:Yapı- Endüstri Merkezi

TANRIM BENİ BAŞTAN YARAT!

*Kentsel Dönüşüme farklı bir bakış

DUTCH CREATIVE INDUSTRIES MISSION WEEK

imajgen

Dutch Design Desk Istanbul was a part of Dutch Creative Industries Mission Week. A creative mission came to Istanbul for bussiness relationships, discover to Istanbul in creative industries .You could see the activities for Dutch Design Desk Istanbul’s on this list.
POP-UP DESK

Pop-Up Desk opened for guests individual queries and questions about the activities during the week from Monday-Thursday at the Grand Hyatt Hotel İstanbul between 09:00-18:00 hrs.

WEEK IN A SNAPSHOT : Week In a Snapshot

ISTANBUL DEEP DIVES

All excursions were full day and for 4-6 people. Excursions operated with a private minibus and a dedicated guide.

*ISTANBUL FASHION DIVE 16 October

Got a grip of fashion industry in İstanbul in this daily excursion designed just for you. Had power breakfast with Istanbul’s fashion bloggers. Visited one of the fashion parlours of the town. Enjoy a luncheon with a fellow fashion designer. Joined a fact-finding tour in the heart of Istanbul’s textile industry. Talked business over a drink with a potential client or producer.

*ISTANBUL FOR ARCHITECTS 17 October

Have a no-tourist look at Istanbul’s spectrum of must- see sights in this daily excursion designed just for you. Had a power breakfast with opinion leaders in architecture and urbanism. Visit one of the architectural landmarks of the city. Enjoy a luncheon with a fellow architect. Join a fact-finding tour in a region where you can see the city in transformation. Talk business over a drink with a builder or developer.

PECHAKUCHA NIGHT ISTANBUL Vol.15

Date:17.10.2012

Time:20.20

Venue:The Building Information Centre/ Istanbul

O GOD! GIVE ME A MAKEOVER!

*Another Perspective to Urban Transformation

urbānitās (genitive urbānitātis); f, third declension

An instance of living in the city; city life.
City fashions or manners; refinement, politeness, courtesy, urbanity, sophistication.
(of speech) Delicacy, elegance or refinement of speech; wit, humor, pleasantry, raillery; trickery, knavery.
As all the efforts on urban transformation/regeneration/revitalisation go on, what are we transforming into as citizens? How new urbanism regenerate the way we are and the way we behave? Are we getting really revitalized? What is the new URBANITAS?

Tamer Nakışcı

imajgen

34SOLO, Yetenek Yönetimi Programı kapsamında 2009 yılında endüstriyel tasarımcı Tamer Nakışçı ile çalıştı. 20-21 Nisan 2009 tarihlerinde Bölgeler Komitesi ve Avrupa Komisyonu tarafından Brüksel’de düzenlenen Yaratıcılık Forumu’na 34SOLO danışmanlığı ile katılan genç yetenek Tamer Nakışçı İstanbul’u başarılı bir şekilde temsil etti. Yaratıcı kariyerinde önemli bir adım yaşayan Nakışçı, Mimar Sinan Üniversitesi Endüstri Tasarımı Bölümü’nden 2006 yılında mezun oldu. Uluslararası tasarım kariyerine FIAT’ın Milano’daki tasarım laboratuarında adım attı. 2005 yılında Nokia için tasarladığı esnek telefon ‘888’ ile ilk uluslararası ödülünü kazandı. Nakışçı, 2006 yılında kurduğu kendi stüdyosunda aralarında Çanakkale Seramik, Koleksiyon Mobilya’nın da bulunduğu kuruluşlar için tasarımlar yapıyor. www.tamernakisci.com

Tamer Nakışcı

imajgen

Tamer Nakışçı  has received his bachelor’s degree in the Industrial Design Department of Mimar Sinan University, in 2006 and started his career on international design in FIAT Advanced Design Concept Lab in Milan. In 2005, he gained his first international award with the flexible phone ‘888’  he designed for Nokia. His works have been attracting remarkable attention from all around the world for years. He has received several prestigious awards by various organizations including Visa Europe and has been featured in numerous magazines and other printed media.

While working with the industry leaders; trying to bring his ideas to real life; he also spends a lot of time developing future scenarios and concepts that reflect his ideal future and dreams, which is the main motivation and inspiration in his works. These concepts, followed by various future trend reports like the global innovation report of GDR Creative Intelligence, do actually play a role on how the future will unfold. Nakışçı currently designs for domestic and international companies including Çanakkale Seramik, Koleksiyon Mobilya in his Istanbul studio he founded in 2006. His works can be characterized as functional, emotional and futuristic. Because, future is so fascinating…

You can visit his web site for further information: www.tamernakisci.com/

Tasarım, Moda ve Mimarlık Kavşağında İstanbul

imajgen

Tasarım, Moda ve Mimarlık Kavşağında İstanbul

34 Solo adına Nurten Meriçer , Eindhoven’da 22-30 Ekim 2011 tarihleri arasında düzenlenen 10. Hollanda Tasarım Haftası’nda , 28 Kasım 2011 günü  Hollanda Tasarım, Moda ve Mimarlık İnsiyatifi Dutch DFA’nin konuğu olarak “Tasarım, Moda  ve Mimarlık Kavşağında İstanbul” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.

3 yıllık süreli bir insiyatif olarak geliştirdiği çeşitli programlarla  yurt dışına açılmayı hedefleyen Hollandalı tasarımcıları desteklemeyi amaçlayan Dutch DFA’in  Şangay’da açtığı Hollanda Tasarım Ofisi bu alanda bir ilk oluşturmuştu.  İkincisi önümüzdeki aylarda Mumbai’de açılacak olan ofislerin benzerlerinin Almanya ve Türkiye’de de açılması planlanıyor. Hollanda Tasarım Haftası sırasında bu ofislerin kurucuları ve planlayıcıları bir araya gelerek deneyimlerini paylaştılar. Sunumlarda ise bu ofisler tasarımcı, modacı ve mimarlardan oluşan dinleyicilerle tanıştırıldı.

Nurten Meriçer sunumunda İstanbul’un Hollandalı tasarımcılar, modacılar ve mimarlar için sunabileceği fırsatları rakamlarla aktardı. 2012 yılında hem ilk Tasarım Bienali’ni hem de Hollanda-Türkiye Ticari İlişkileri’nin 400. Yılı nedeniyle pek çok aktiviteye ev sahipliği yapacak olan İstanbul’daki Hollanda Tasarım Ofisi’nin kuruluşu için fizibilite çalışmalarını 34solo yürütüyor.

Design, Fashion and Architecture

imajgen

İstanbul as a Regional HUB for Design, Fashion and Architecture

Nurten Meriçer from 34solo delivered a presentation titled “İstanbul as a Regional HUB for Design, Fashion and Architecture”  during Dutch Design Week in Eindhoven on 28th of November, 2011.

In recent years, DutchDFA has developed various instruments to support Dutch designers in doing business abroad. The Dutch Design Workspace in Shanghai has become well known. A similar WorkSpace will open in Mumbai in fall 2011. In addition, a mediating Design Desk has been launched in Guangzhou, and there are plans for Design Desks in Germany and Turkey. DutchDFA presented these initiatives and activities during Dutch Design Week.

In her presentation Nurten Meriçer shared some key facts and figures for nominating Istanbul as the new regional HUB for Design, Fashion and Architecture.  In year of 2012, İstanbul will be holding its 1st Design Biennale. It is also the 400th Anniversary of Dutch-Turkish Commercial Relationships. In this respect, year 2012 holds a golden opportunity to start up Dutch Design Workspace. A feasibility study for the workspace in İstanbul is currently being conducted by 34solo

 NWXSE Konferansı

imajgen

NWXSE Hollanda Tasarım Grubu

KVD, MVAVD, SPARK Design, Van der Veer Designers, NPK Design ve Designlink adlı şirketlerden oluşan grup tasarım danışmanlığı, stratejik tasarım yönetimi, ürün ve hizmet tasarımı, mühendislik tasarımı, prototip hazırlama, paketleme tasarımı, ürün mühendisliği alanlarında hizmet veriyor. Grup şirketlerinin müşterileri arasında Heineken, Philips, ING Bank, Miele, Siemens, Amsterdam Schiphol, Dutch Railways, Albert Heijn, Airbus gibi ünlü markalar bulunuyor. Tasarım alanındaki toplam deneyim süresi 30 yılı aşan grubun toplam tasarımcı sayısı 120yi buluyor. Grubun tasarım ufku endüstriyel ürün tasarımı, grafik tasarım, marka tasarımı gibi alanların ötesinde her gün içinde yaşadığımız tren istasyonu, havaalanı, otoyol, şehir meydanları, alışveriş merkezleri  gibi mekanların yeni deneyim ortamlarına dönüştürülmesine kadar uzanıyor. Hollanda ve Türkiye’nin yanı sıra NWXSE’nin Almanya, Çin ve Hindistan’da da ofisleri bulunuyor.

Sürdürülebilir kamusal alanlar için tasarımcı bir yaklaşım

Kamusal alanlar için sürdürülebilir çözümler üretmek mümkün mü? Endüstriyel tasarım bu soruya bir cevap olabilir mi?

Seri üretimden yola çıkarak geliştirdiği metodoloji ve teknolojilerle, npk design, son yıllarda altyapı, kent mobilyaları, yönlendirme ve ışıklandırma alanlarında pek çok projeye imza attı. Bu projelerde sürdürülebilirlik her zaman kilit bir rol oynadı. npk design’dan Jos Oberdorf bizle bu konudaki deneyimlerini paylaşacak.

Jos Oberdorf MSc. (1962)-

Delft Teknoloji Üniversitesi’de Endüstriyel Tasarım Bölümü’nü başarıyla bitirdikten sonra AIVE (şimdiki adıyla Eindhoven Tasarım Akademisi)’nde ürün tasarımı eğitimi gördü. 1987 yılında Philips Tasarım bölümünde kariyerine başladı. İki yıl sonra Avrupa’nın önde gelen tasarım ajanslarından biri olan npk design’a katıldı. Jos Oberdorf npk design’da tasarım ekiplerini, tasarım stratejisini ve dış ilişkileri yönetmeye devam ediyor. Geçen 15 yılda npk design’ın geliştirdiği pek çok profesyonel ve tüketici ürünü tasarım ödüllerine layık görüldü.  Bunlar arasında dünyadaki en prestijli tasarım ödüllerinden biri olan Kho Liang le’de bulunuyor. Bu ödülü npk design’ın kurucularından Wolfram Peters ile birlikte 1997 yılında kazanan  Jos Oberdorf npk design’daki görevlerinin yanı sıra Rotterdam Erasmus Üniversitesi, Delft Teknoloji Üniversitesi ve Twente Teknoloji Üniversitesi’nde plastik teknolojisi ve tasarım stratejisi konularında ders veriyor. npk design, NWXSE Tasarım Grubu’nun kurucu üyelerinden biridir.

Perspektif!

Bir kentin tüm sakinleri aynı perspektife sahip olabilir mi? Böyle bir deneyimi yaratmak için şehir planlamacıları, mimarlar ve tasarımcılar nasıl bir araya gelebilir?

Perspektif duygusu bir kentin sakinleri tarafından anlamlı ve böylelikle de sürdürülebilir olarak değerlendirilebilmesi için en önemli etkenlerden biri. Prof. Van Dijk konıuşmasında insanın perspektifi nasıl deneyimleyediğinden ve buradaki temel prensiplerin tasarım kriterlerini nasıl belirlediğinden bahsedecek. Tasarım kriterleri bir yandan kentin mevcut haliyle neden beklendiği gibi çalışıp çalışmadığını anlamamıza yardımcı olurken diğer taraftan kentlerin sakinleri için anlamlı bir biçimde yeniden nasıl tasarlanabileceğine de ışık tutacak.

Prof. Matthijs van Dijk Msc. (1965) –

Matthijs van Dijk Makine Mühendisliği eğitiminin ardından Eindhoven Teknoloji Üniversitesi’nde  mekatronik ve robotic alanında master derecesi aldı. Endüstriyel tasarıma olan ilgisi nedeniyle daha sonra Delft Teknoloji Üniversitesi’nin Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü’nde tüketici ürünleri konusunda post-doktora çalışmasını tamamladı. 1992 yılında Amsterdam’da KVD reframing adlı kendi tasarım ofisini kurdu. Prof. van Dijk aynı zamanda Delft Teknoloji Üniversitesi’nde akademik kariyerine devam etti. 2003 yılında aynı üniversitede uygulamalı tasarım alanında profesör ünvanını aldı. Halen sürdürdüğü bu görevinin yanı sıra Prof. Van Dijk pek çok kürsüde konuşmacı, jüri üyesi ve yönetim kurulu üyesi olarak yer almaktadır. Bunlar arasında aynı zamanda kurucusu olduğu  Design and Emotion Society de bulunmaktadır. Prof. Van Dijk’ın Prof. Paul Hekkert ile birlikte yazdığı ‘Tasarımda Vizyon’ adlı kitabı geçen Haziran ayında BIS Publishers tarafından yayınlandı. KVD, NWXSE Tasarım Grubu’nun kurucu üyelerinden biridir.

Akıllı Kentlere Doğru

Hepimiz biliyoruz ki doğal kaynakları tüketiyoruz; çok fazla gaz salınımı yapıyoruz; çok fazla enerji tüketiyoruz ve yeni enerji kaynaklarından çok fazla şey bekliyoruz. Bunu bilmemize  rağmen ürünlerimizi, evlerimizi, sokaklarımızı ve kentlerimizi tasarlarken bu bilgiye uygun hareket etmekten uzağız. Halbuki enerji tüketimini azaltmak için daha ağır ve karmaşık malzemeler kullanmak ya da kendi enerjimizi üretmeye çalışmak yerine bilgiyi kullanmaya başlarsak enerji kaynakları ile kullanımını dengelemeyi ve enerjiyi doğru yerlerde kullanmayı başarabiliriz. Akıllı ürünler, akıllı binalar, akıllı caddeler ve akıllı kentler. Marcel Vroom bilgi ve iletişim teknolojilerinin bu alanlardaki yararlarını sorguluyor veyakın gelecekte bunların nasıl bir dönüşüme uğrayacağını gösteriyor.

Marcel Vroom MSc. (1956) –

1981 yılında  Delft Teknoloji Üniveristesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği bölümünden master derecesi ile mezun oldu.  1983-1987 yılları arasında Concepts adlı tasarım şirketinin ortağı ve endüstriyel tasarım bölümünün yöneticisi olarak çalıştı.  1987’de kurduğu Landmark tasarım ofisini 1993 yılına kadar sürdürdü.  Günümüzde Marcel Vroom Rotterdam’da kurulu MVAVD tasarım ofisini yönetmektedir. Geçen 20 yılda Marcel Vroom’un pek çok profesyonel ve tüketici ürün tasarımı alanında dünyaca Kabul görmüş ödüllere layık görülmüştür. 1995 yılında kazandığı Kho Liang Ie de bu ödüller arasında yer almaktadır. MVAVD, NWXSE Tasarım Grubu’nun kurucu üyesidir.

NWXSE Conference

imajgen

NWXSE Dutch Desıgn Cooperatıve

Founded by 6 individual design offices, namely, npk, KVD, MVAVD, Spark Design, Van der Veer Designers and Designlink, NWXSE is a design consultancy cooperative, operating from different locations in the Netherlands and abroad (Turkey, Germany, India, China), with a total of 120 employees and with more than 30 years of experience. Currently more than 500 products  designed by NWXSE are in the world markets. Among NWXSE clients, Heineken, Philips, ING Bank, Miele, Siemens, Amsterdam Schiphol, Dutch Railways, Albert Heijn, Airbus could be mentioned to name a few.

NWXSE is expert in the whole product development process, from business strategic visioning to the development of retail formulas and product packaging. Therefore NWXSE can act as a full service provider.

A designerly approach towards a sustainable public space

How  to create sustainable solutions for public space? Could industrial design be an answer?

By using methodology and technologies derived from mass production, npk design in recent years has developed numerous projects in the fields of infrastructure, signage, street furniture and lighting. As sustainability always has been a key factor, npk developed special knowledge on sustainable design. Jos Oberdorf will share some of their special and surprising insights on this competence.

Jos Oberdorf MSc. (1962) –

After successfully completing his industrial design study at the Delft Technical University and subsequently product design at AIVE (now Design Academy Eindhoven), he started his working career at Philips Design in 1987. After two years, he switched to npk design, one of Europe’s leading design agencies. At npk design, Jos Oberdorf is responsible for managing the design teams, design strategy and external communications. During the last 15 years many of npk’s professional and consumer products have been rewarded for outstanding design. With Wolfram Peters, one of npk’s founders, in 1997 he received the Kho Liang Ie award, the most prestigious design career award in the Netherlands.  Jos Oberdorf is lecturing on plastics technology and design strategy at Erasmus University Rotterdam and Delft and Twente University of Technology.  npk design is a founding member of NWXSE Cooperative.

Perspective!

How can city planners, architects and designers can realize the experience of perspective for people living in cities?

This feeling of perspective, afforded by the design of the city, is one of the most important drivers to value a city by its citizens as meaningful and thus sustainable. Prof. van Dijk will talk about the human principles behind experiencing perspective, second, these principles are the basis to define design criteria. The design criteria make it possible to, on the one hand scan existing situations to understand why cities do, or do not perform as desired and, on the other, to design or redesign cities as meaningful to people.

Prof. Matthijs van Dijk Msc. (1965) –

Matthijs van Dijk completed his Master degree in Mechanical Engineering as precision engineer (mechatronics & robotics) at the Eindhoven University of Technology, the Netherlands. Because of his interest in product design, he followed a post-doc course in consumer products at the faculty of Industrial Design Engineering, University of Technology Delft. In 1992 he founded his Amsterdam based design consultancy KVD reframing. Matthijs van Dijk also was one of the founders and Board members of the Design and Emotion Society. In addition to that he accepted a part time ‘assistant professor’ position at the Delft Technical University of Technology. In 2003 he was appointed Professor Applied Design, a chair he holds until this date. Matthijs van Dijk is a frequent speaker and a highly regarded member of jury’s and committees. June 2011 ‘Vision in Design: a guidebook for innovators’,  an outstanding publication on a design method he devised with colleague and co-author Prof. Paul Hekkert has been published at BIS Publishers  in Amsterdam. KVD is a founding member of NWXSE Cooperative.

City Transformation

How could we use intelligence to transform cities?

Most of us know that we get short of materials and natural resources, we produce too much emissions, we use too much energy and we expect much from new energy technologies. But in the meantime we seem short of ideas how to proceed with this know‐how and how to continue designing products, houses, streets and cities.

Instead of adding more heavy and more complex materials (resulting in more weight, more transport, more emissions etc, plus the diminishing returns) to reduce energy consumption, or generating our own energy to reduce the energy bills (which comes with a too long return on investments), we better start adding intelligence: matching energy supply with the energy needs and where the energy is needed. Smart products, smart houses, smart streets and smart cities: the presentation discusses the benefits of intelligence (ICT = information and communication technologies) and how future product, houses, streets and cities will look like.

Marcel Vroom MSc. (1956) –

In 1981 Marcel Vroom graduated as Master of Science in Industrial Design Engineering at the Delft University of Technology. Between 1983 and 1987 he was partner of Concepts designers and head of the industrial design department. At the industrial design office of Landmark, which he co-founded in 1987 and joined for 10 years, he was director and design manager until 1993 and managing responsible for a company of 10-20 employees. At present Marcel Vroom is president of MVAVD, a Rotterdam based networked design office, responsible for the total output of the company, working for clients in multi-disciplinary project teams as well as embedded in corporate project teams. During the last 20 plus years many of Marcel Vrooms professional and consumer products have been rewarded with awards for outstanding design. In 1995 he received the Kho Liang Ie award, the most prestigious design career award in the Netherlands. MVAVD is member of NWXSE Cooperative

ESSE Reframing Workshop

imajgen

Yürütenler: Prof. Matthijs van Dijk ve Marcel Vroom

‘Reframing’ bir gelecek bağlamında insanlar için anlamlı olacak ürün ve hizmetleri geliştirmek için kullanılan bir yöntem.  Bu yöntemle şirketlerin başarılı olabilecek yeni iş fırsatlarını öngörmesi mümkün olabiliyor.

ESSE ürün tasarımı ve pazarlama ekibi firma için stratejik önemi olan bir alanla ilgili olarak gelecekteki dünyayı anlamak, ESSE’nin bu yeni dünyadaki konumlanmasını tanımlamak (misyon) ve buna bağlı olarak gelecekteki ürün olasılıklarını ortaya  koymak üzere bu çalıştayda NWXSE danışmanları ile bir araya geldi.

Çalıştay sonucunda ESSE’nin gelecekteki ürün ve hizmetlerini geliştirirken temel alacağı dört farklı müşteri davranış kümesi ortaya çıktı.  Çalıştay sonuçları hakkında daha fazla bilgi için Basın Odası’ndaki ilgili haberi okuyabilirsiniz.

ESSE Reframing Workshop

imajgen

Mediators: Prof. Matthijs van Dijk & Marcel Vroom

‘Reframing’ is about creating future products or services that have meaning for people in relation to a future context. ‘Reframing’ makes it possible a company to address successful new business opportunities.

In this workshop ESSE product design and marketing team aimed at understanding  how the future world in relation to a domain that is strategic for the company, what kind of position ESSE wants to take in relation to this future world (expressed in a Mission Statement) and what kind of future product possibilities emphasize the ESSE Mission Statement.

The workshop resulted in four future customer behavior clusters where ESSE will be addressing in developing products and services. For more information about ESSE Reframing Workshop results please visit the article  in our news page.

Arçelik Reframing Workshop

imajgen

23-24 Mayıs 2011

Yürütenler: Prof. Matthijs van Dijk ve Jos Oberdorf

Bu çalıştayda amaç yenilikçi ürün geliştirme sürecinde kullanılacak ‘reframing’ yöntemini tanımaktı.  Reframing bir tasarımsal düşünme becerisi olduğu kadar stratejik bakış açısından da kullanılabilecek bir yöntem.  Reframing tasarımcıların gelecekteki dünyaya uygun fark yaratan ürün / hizmet çözümleri geliştirmesine yardımcı olur. Reframing yönteminin  şirket yöneticileri için  yararı ise stratejik yönlere göre yol haritaları çıkarma,  gelecekteki iş fırsatlarını ve marka konumlamasını belirlemek için etkin bir çözüm önerisi sunmasıdır.

Çalıştay sonuçları tanımlanan alanda olası kullanıcı etkileşimlerinin altını çizdi. Buna dayanarak, tarsım, ürün yönetimi, ürün geliştirme, inovasyon ve strateji alanlarından gelen katılımcılardan oluşan grup bu etkileşimler çerçevesinde kullanıcı gruplarının ihtiyaçlarına cevap veren ürün konseptleri ve özellikleri geliştirdi.

Arçelik Reframing Workshop

imajgen

Mediators: Prof. Matthijs van Dijk & Jos Oberdorf

May 23-24, 2011

‘The aim of this workshop was to introduce a new method for product innovation: the reframing process. Reframing is a design thinking skill as well as a strategic skill. Reframing helps designers to come up with fresh and compelling product/service solutions that fit in a future world. Reframing helps strategists to map possible directions through strategic frameworks and identify future business opportunities and branding strategies.

Results from the workshop highlighted several possible future interactions in defined domain.  Based on those, group developed a bunch of product concepts and features meeting demands of groups in those interaction clusters.

Danone Türkiye: Drama Yoluyla Kişisel İfade Gelişimi Eğitimi V. II

imajgen
Eğitmen: Mahir Günşirayİki yıl önce yapılan aynı başlıklı eğitimin takibi olarak gerçekleştirilen programda Danone Türkiye Pazarlama Departmanı’ndan gelen katılımcılar Ümraniye Ağaoğlu Otel’de Oyuncu ve Yönetmen Mahir Günşiray ile okuma, egzersiz ve yapılan sunumlar üzerinden aldıkları geribildirimlerle bilgi ve becerilerini yenilediler. Geçen eğitimden bu yana gösterilen gelişim doğrultusunda aşağıdaki konular yeniden ele alındı:-    Bedenle kendini rahat ve etkin ifade etme
–    Doğaçlama ve içtenlik
–    Kendi tarzını tanıma ve geliştirme
–    Özgüven ve  kendini ortaya koyma
–    Seyirci üzerinde etkiyi yönetme
–    Mesajı netleştirme ve etkin bir biçimde aktarmaSınıf içi eğitimde onbir ay sonra eğitime katılanlara bireysel geribildirim ve koçluk verilerek gelişim planları tamamlandı.

Danone Turkey Training: Developing Personal Expression Using Drama V. II

imajgen

Trainer: Mahir Günşiray

As the follow up after 2 years from the first one, Danone Turkey Marketing Team participated in this 2-day training and coaching program took place in Ağaoğlu Hotel, Ümraniye, İstanbul.

Based on improvements during the interim phase, Actor and Director Mr. Mahir Günşiray stressed following  areas in this session via lectures, exercises and coaching.

  • Better and more comfortable use of bodies in expressing themselves
  •  Improvising and authenticity
  •  Identifying one’s own style and building on that
  •  Self-confidence and public presence
  •  Managing impact on audience
  •  Formulating messages into presentations
  •  Exchanging messages effectively

Following  classroom training, a month later, every participant received a personal feedback and coaching from Mr. Günşiray on his/her areas of improvement.

Avrupa Yaratıcılık Forumu

imajgen

Avrupa’nın 100 Genç Yeteneği Arasında bir Türk Tasarımcı/Avrupa’da Yaratıcılık ve Yenilikçilik’te Türk Damgası/Genç Yetenek Tamer Nakışçı, İstanbul’un yaratıcı potansiyelini Avrupa’ya gösterdi

2009 Avrupa Yaratıcılık ve Yenilikçilik Yılı etkinlikleri çerçevesinde Bölgeler Komitesi ve Avrupa Komisyonu ortaklığı ile 20-21 Nisan 2009 tarihlerinde Brüksel’de Yaratıcılık Forumu düzenlendi. Avrupa’nın çeşitli şehirlerinden seçilen 100 Yaratıcı Genç Yetenek Avrupa’nın yaratıcılık ve yenilikçilik alanındaki geleceğini şekillendirmek için hazırladıkları projelerini paylaştılar. İstanbul’u temsil eden genç endüstriyel tasarımcı Tamer Nakışçı’nın bilgisayar oyunlarını sokaklara ve parklara taşıdığı ‘Smartground’ projesi Forum’da geniş yankı buldu.

Forum’un ardından TUSIAD Brüksel Temsilciliği Nakışçı onuruna Avrupa Parlamentosu, iş dünyası ve tasarım dünyasından temsilcilerin katıldığı bir resepsiyon düzenledi.

Forum’da İstanbul’u temsil eden 26 yaşındaki Endüstriyel Tasarımcı Tamer Nakışçı, 34solo tarafından aday gösterilmişti. 27 ülkeden gelen 267 aday arasında yapılan değerlendirme sonrasında belirlenen Avrupa’nın 100 Yaratıcı Genç Yeteneği içinde “bilim, araştırma ve inovasyon” alanında Avrupa’nın yaratıcı geleceğini belirleyecek 22 gençten biri olarak yer aldı.

 European Creativity Forum

imajgen

Industrial Designer Tamer Nakışçı has been named one of the 100 Young Creative Talents who will shape creative future of Europe…

26-year-old Nakışçı represented Istanbul in the Creativity Forum which was held in Brussels on 20-21 April 2009 with  participation of delegates from 344 cities and regions of Europe.

After the evaluation made among 267 candidates from 27 countries, although Istanbul is not a member of the committee, Tamer Nakışçı who has been nominated by GAIA34 to represent Istanbul, has been named as one of ‘100 Creative Young Talents’ of Europe. Nakışçı is one of the 22 young talents who will determine creative future of Europe in the area of ‘Science, Research and Innovation’.

‘100 Creative Young Talents’, among them were  television programmers, biotechnologists, composers, architects, pedagogues, chefs and city planners  participated in the debates and networking sessions and presented their achievements in the Forum. They  also had a panel discussion with ‘ambassadors’ of European Year of Creativity and Innovation, and the EU Commissioner for Education and Culture, Mr Ján Figel’.

After the Forum, TUSIAD Brussels held a reception for introducing Nakışçı to design, business and parliamentary circles in Brussels.

AB’li Yaşam

imajgen
2008- 2009 Sezonunda Kanal D’nin en çok izlenen programı olarak 23 yıldır kesintisiz devam eden 32.Gün içinde AB ile ilgili özel bir bölüm yer alacak. Her programda 30-40 saniye arasında sürecek bölümler “AB’li Yaşam” hakkında net mesajlar vermeyi ve Türkiye’nin AB’ye katılımı halinde gündelik yaşamdaki çeşitli yapısal dönüşümler hakkında izleyiciyi bilgilendirmeyi hedefliyor.32. Gün’de o haftanın gündemindeki konunun AB açısından ele alınacağı spotlarda kamuoyunun merak ettiği sorular cevaplarını bulacak, yanlış bilinenlerin doğrusu aktarılacak… Müzik eşliğinde hazırlanan spotların formatı mesajların kolay anlaşılır ve eğlenceli şekilde verilmesini sağlayacak. Ortalama Türk izleyicisine hitap edecek olan “AB’li Yaşam” Türkiye’nin AB üyeliğini onların hayatlarında yaratacağı imkânlar ve zorluklar bağlamında ele alıyor.GAIA34’ün hazırladığı dosya ile Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu’nun açtığı fon çağrısına başvuruda bulunan Birand Yapım’a 30 bölümlük spot için fon desteği sağlandı.

Living in EU

imajgen

In the season of 2008-2009, a special section on the topic of EU will take place within the TV program 32.Gün which continues uninterrupted for 23 years. Each section will last between 30-40 seconds, with the aim of giving clear messages about “Living in EU” and informing about the various structural transformations in everyday life that will occur in the case of Turkey’s accession.

In 32. Gün, issues related to the agenda of the week will be discussed in terms of EU within the short spots, and the questions wondered by the public will be answered as well as the falsely known matters will be corrected. Accompanied by music, the format of spots will provide an easy and funny way for the given messages to be understood. The ‘Living in EU’ which will appeal to the average Turkish audience, deals with the EU membership of Turkey in the context of the prospective opportunities and challenges that will arise in their life.

The support for 30 spots is provided by the European Union Delegation as a consequence of the application of Birand Production with the files prepared by GAIA34.

Avrupalı Olmak

imajgen

GAIA 34 ve Öteki Production iş birliği ile çekilen “Avrupalı Olmak” Belgeseli 2008’in ilk yarısında  SKY Türk TV’de yayınlandı.

Temel olarak sağlık, eğitim, hukuk, spor, sanat ve ekonomi alanlarını kapsayan bir belgesel film serisi olarak tasarlanan “Avrupalı Olmak” AB desteği ile hayata geçirildi.

Avrupa Birliği üyeliği yolunda, Türk vatandaşlarını bu süreç hakkında bilgilendirmeyi amaçlayan program kırk beşer dakikalık 6 bölüm halinde izleyici ile buluştu. Efsanelerden ve ön yargılardan bağımsız olmayı hedefleyerek AB üyeliğinin Türkiye’ye getireceği yenilikleri ve değişimleri, fırsatları ve zorlukları, iki tarafa düşen görevleri konu edindi.

 Being European

imajgen

The documentary film ‘Being European’ is filmed by the cooperation of GAIA 34 and Öteki Production and it is broadcasted on SKY Türk TV in the first half of 2008.

‘Being European’ which has been designed as documentary film series covering the issues of  health, education, law, sports, art and the economy, is carried out with the support of EU.

The program met the Turkish audience in 6 sections lasting for 45 minutes, informing about the process on the road to European Union membership. It intended to approach the opportunities and challenges, as well as innovations and changes and the duties of both sides, which will be brought about by the probable EU membership of Turkey, with the claim of being independent of the legends and the prejudices.

 T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı AB Kültür Programı 2007-2013 Tanıtım Toplantıları

imajgen

2005 yılında bu program için yapılan çağrıya Görsel Sanatlar başlığı altında Yeni Aile Üyesi/Yeni Aile Fotoğrafı Projesi ile katılan GAIA34 edindiği bilgi ve deneyimlerini düzenlenen eğitimler ile proje üretmeyi düşünen kültür ve sanat profesyonellerine aktardı. Eğitimler, Kültür 2000’in yanı sıra diğer AB hibe programları hakkında da yol gösterici oldu.

T. C. Kültür Bakanlığı tarafından İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli, Gaziantep, Erzurum, Samsun ve Antalya başta olmak üzere 12 ilde organize edilen toplantılara yerel yönetimler, üniversiteler ve kentlerin kültür sanat çevreleri yoğun ilgi gösterdi. Toplantılarda Kültürel İrtibat Noktası yetkilileri ve Nurten Evrenosoğlu tarafından Kültür 2000 Programı için proje üretimi ve başvuru hazırlığı hakkında geniş bilgi sunuldu.

T.C. Ministry of Culture and Tourism Conference on EU Cultural Program 2007–2013

imajgen

In 2005, GAIA34 applied to the call made by EU Cultural Program with the project ‘New Family Member / New Family photo’ under the title Visual Arts. GAIA34 has transferred its knowledge and experience to the culture and art professionals who plan to produce projects in the trainings. These trainings have been a good guide for both EU Culture 2000 and other grant programs.

The meetings organized in 12 cities (Istanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli, Gaziantep, Erzurum, Samsun, Antalya…) by the Ministry of Culture and Tourism,  have been attracted great interest by the local administrations, universities and cultural-artistic circles of the cities. Extensive information on the production, preparation and application of the projects for Culture 2000 Program is submitted by the Cultural Contact Point officials and Nurten Evrenosoğlu in those meetings.

Kurumsal Dragon Aktiviteleri

imajgen

Dünyanın en güzel su parkuru Haliç’te düzenlenen Dragon Boat Yarışları hafta içi veya hafta sonu kurumlar için farklı bir aktivite seçeneği sunuyor. Türkiye’nin her bölgesinde durgun göl bulunan her yerde Dragon Boat yarışı yapma imkanı bulunuyor. 3 Mayıs 2008’de Seyhan Gölü’nde, 10 Mayıs 2008’de Eymir Gölü’nde Actavis’in davetlisi hekimler bu eğlenceli sporun da içinde yer aldığı organizasyonda bir araya geldiler.

Dragon Boat Yarışları’nda 400 kişiye kadar olan grupları ağırlamak mümkün. Haliç’te yarışların düzenlendiği tesislere toplu taşıma araçları ile rahatlıkla ulaşılabiliyor. Tesislerde eğitim salonu, catering, çim saha futbol ve farklı su aktivitelerinin düzenlenebileceği teknik imkanlar da bulunuyor.

Institutional Dragon Activities

imajgen

Dragon Boat Races held in Haliç, which is the world’s most beautiful water park, having weekdays and weekend option for companies, offers a different activity. In any region of Turkey which has stagnant lakes, the Dragon Boat racing is a possibility. On 3 May 2008 in Lake Seyhan and on 10 May 2008 in Lake Eymir, doctors who were invited by Actavis came together in the organizations in which this fun sport is also included.

In Dragon Boat Races, it is possible to accomodate the  groups up to 400 people. It is easy to reach to the Dragon Activities foundations in Haliç by public transport. In foundatitions, there are training room facilities, catering, grass football field and technical facilities making different water activities possible.

Kültürel Bağlar

imajgen

GAIA34 tarafından sağlanan proje ortaklığı ile Pera Güzel Sanatlar Mezunları Kültür ve Dayanışma Derneği’nin İspanyol TARTE grubuyla ortaklaşa düzenlediği “KÜLTÜREL BAĞLAR SEİS” Projesi, Gençlik programı Eylem 1.1 Avrupa için Gençlik Değişimleri Programı çerçevesinde Ağustos 2009’da gerçekleştirildi. İspanya’nın Sevilla şehrinden 17 genç Pera Güzel Sanatlar Lisesi’nin ev sahipliğinde İstanbul’u ziyaret etti. Kültürel geziler ve aktivitelerle dolu program kapsamında katılımcılar 12 gün boyunca İstanbul’u tarihi ve kültürel bağlamda inceleme fırsatı buldular. İspanyol gençlere bu seyahatte eşlik eden Türk gençler ise 2010 yılının Nisan ayında Sevilla’ya benzer bir ziyaret yaptılar.

Cultural Connection

imajgen

GAIA34 has enabled the partnership among Pera Fine Arts Alumni Culture and Solidarity Association and Spanish TARTE group for the youth project  “Cultural Connection Seis “. The project was organized as a part of European Commission Youth in Action Project, Youth Exchange Program for Europe in August 2009.  Pera Fine Arts College hosted 17 Spanish young people from Sevilla in Istanbul. For 12 days, participants got around to observe cultural and historical aspects of Istanbul through cultural activities. Young people from Turkey, who accompanied the Spanish mates, will make a similar visit to Sevilla in April 2010.

AB Yolunda Proje Uygulama ve Şartname Eğitimi

imajgen

İBB Eğitim Müdürlüğü ve GAIA34 işbirliği doğrultusunda, Aralık 2008’de İBB çalışanlarına verilen AB Yolunda Proje Uygulama ve Şartname Eğitimi, AB hibe programlarına başvurmak üzere proje geliştirme, şartnameye uygun teklif hazırlama ve proje uygulama becerilerini geliştirmeye yönelik içerik ve metod uygulanarak tamamlandı.

Her modülde katılımcılara ilgili konu bir sunum ile aktarılmıştır. Daha sonra katılımcılardan gruplara ayrılarak belirledikleri proje fikrini o modülde anlatılan konuya uygun olarak geliştirmeleri istenmiştir. Grup çalışmalarının sonucunda grup üyelerinden biri yapılan çalışmayı gruba sunmuş, eğiticinin ve diğer katılımcıların soru ve eleştirilerini cevaplamıştır.

Bu çalışmalarda gruplar aşağıdaki uygulamaları yapmışlardır:

  • Grup olarak uygun proje fikrini belirleme ve geliştirme
  • “Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı” ile proje geliştirme
  • Faaliyet planı ve bütçe hazırlama
  • Proje ön başvuru formu hazırlama

Education of Project Implementation and Specification on the road to the EU

imajgen

The Education of Project Implementation and Specification on the road to the EU has been given to the employees of Istanbul Metropolitan Municipality (IBB) with the collaboration of GAIA34 and the IBB Directorate of Education in December 2008. The education has been completed by applying a method and a content that is directed towards project development to apply to the grant programs of EU, preparation of a proposal convenient to the specifications and developing project implementation skills.

The topics have been transferred by a presentation to the participants in each module. Then the participants have been divided into groups to develop their project idea in accordance with the issues determined in that module. After the group work, one of the group members presented their work and responded the questions and the critiques of the instructor and the other participants.

Groups in this study made the following implementation:

  • Development of an appropriate project idea as a group
  • Project development by Logical Framework Approach
  • Activities Plan and Budget Preparation
  • Preparation of Pre-Application Form for the Project

AB Kültür Programı 2007-2013 Proje Hazırlama Eğitimi

imajgen

AB Kültür Programı 2007- 2013 Proje Hazırlama Eğitimi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Bakırköy ve Ümraniye Belediyeleri’den, Topkapı Sarayı, Cam Ocağı, BM Çağdaş Sanat Merkezi, Kocaeli Kültür Sanat Derneği, Toplum Gönüllüleri Vakfı, AMBER gibi kurumlardan, sanatçı ve kültür operatörlerinden oluşan 16 kişinin katılımı ile gerçekleşti. Keyifli bir workshop ortamında  “Dans Serüveni” ve “Saray Mutfakları Camlanıyor”  isimli projeler fikir oluşumundan başlayarak yazım aşamasına kadar iki ayrı grupta hazırlandı. Daha sonra proje formları doldurularak Değerlendirme Komitesi’ne sunuldu.

Melih Aral ve Nurten Evrenosoğlu tarafından yönlendirilen eğitim ve grup çalışmaları, proje yazım sürecinin her aşamasının katılımcılar tarafından gerçeğe en yakın şekilde deneyimlenmesini sağladı. Aynı eğitimin birkaç kez daha tekrarlanması planlanıyor.

Avrupa Birliği Neden İstanbul’suz Olmaz?

imajgen

19-23 Mart 2007 tarihleri arasında gerçekleşen GAIA34 Açılış Toplantıları’nın konukların biri de Can Baydarol idi.

Baydarol, konuşmasında AB’nin oluşum sürecinden ve İstanbul’un bu süreçte gelecekte oynayacağı muhtemel rolden bahsetti.

Drama Yoluyla Kişisel ifade Gelişimi Eğitimi

imajgen

Oyuncu Mahir Günşiray ve 34kurum&sanat  iş birliği ile yürütülen Drama Yoluyla Kişisel İfade Gelişimi Eğitimi etkili bir sunum için gerekli bilgi ve becerilerin geliştirilmesi amacıyla uyguladığı özgün metodla katılımcılara alternatif bir eğitim olanağı sunuyor.

14–15 Mayıs 2008 tarihlerinde Danone Türkiye çalışanlarına uygulanan program Pazarlama Bölümünden 11 kişinin katılımı ile Okalip Toplantı Merkezi’nde yapıldı. 26 Mayıs 2008’de yapılan izleme eğitimi ile katılımcılar öğrendiklerini tekrar etme ve değerlendirme şansı buldular.

Development of Personal Expression Through Drama

imajgen

The Education of Personal Development Through Drama carried out with the cooperation between actor, Mahir Günşiray, and 34kurum&sanat  was an alternative education opportunity offered to participants in order to develop their knowledge and skills required for an effective presentation.

The program applied to Danone Turkey employees between 14-15 May 2008 was held in Okalip Conference Center with the participation of 11 people from the Marketing Department. In the monitoring education held on 26 May 2008, the participants have found the opportunity to repeat and assess what they had already learned.

Carnegie Hall’dan Sonra Hayat Var Mı? Benal Tanrısever

imajgen

Benal Tanrısever, 19-23 Mart 2007 tarihleri arasında gerçekleşen Kurum&Sanat Açılış Toplantıları’na konuk konuşmacıydı.
Tanrısever konuşmasında, mesleğinin zirvesine ulaşan sanatçıların kariyerlerini yönlendirirken karşılarına çıkan zorluklar ve yeni fırsatlardan söz etti.

Is there a life beyond Carnegie Hall? Benal Tanrısever

imajgen

Benal Tanrısever took part in Kurum&Sanat opening meeting held between 19-22 March 2007 as a guest spaeker.

In her speech, Tanrısever talked about the challanges and new opportunuties met by artists who reached the summit of their career by directing their careers.

Türk Beyin Takımı

imajgen

Akıl Oyunları, 2004 yılı sonundan itibaren Dünya Zeka Oyunları Türkiye Temsilcisi misyonuyla yurtdışı organizasyonlara aralıksız devam ediyor. Dünya Zeka Oyunları şampiyonalarının tamamına katılan Türkiye Zeka Oyunları Takımı kısaca Türk Beyn Takımı TBT diye anılıyor.

Türk Hava Yolları, TBT’ye 2008 yılında katıldığı uluslar arası yarışmalarda ulaşım sponsoru oldu. 34kurum&sanat’ın girişimi ile sağlanan sponsorluk THY ile Türk Beyin Takımı için uzun süreli bir işbirliğinin de ilk adımı oldu.

Turkish Brain Team

imajgenimajgen

Akıl Oyunları, having a mission of Turkey’s Representative of World Intelligence Games, continue uninterrupted with the international organizations since the end of 2004. Participating in the entire championships of  World Intelligence Games,  Turkish Intelligence Games Team is called as Turkey Turkish Beyin Team , briefly as TBT.

Turkish Airlines became sponsor of transportation for TBT in their participation of international competition in 2008. The sponsorship provided by the initiative of 34kurum&sanat became the first step for a long term cooperation between THY and the Turkish Brain Team.

Kişisel Kariyer Yönetimi

imajgen

Hayatımızın kaydını kim tutuyor? Kendimizi tanıyoruz ama başkalarına anlatabiliyor muyuz?  Yapmak istediğimiz işleri mi yapıyoruz? En iyi olduğumuz alanda mı çalışıyoruz? Kariyerimizin ipleri kimin elinde? Kişisel Kariyer Yönetimi başlıklı bir günlük workshop katılımcılara kariyerlerinin kontrolünü ellerine alma fırsatı sunuyor ve kariyerlerini yönetmeleri için gereken becerileri kazandırmayı hedefliyor.

4 Temmuz 2009 tarihinde Klassis Golf&Country Club’da 40 kişilik bir grup için düzenlenen workshopta katılımcılar kendilerini ve kariyerlerini yeniden gözden geçirme fırsatı buldular.

Personal Career Management

imajgen

Who keeps a record of our lives? We know ourselves, but can we tell the others?   Are we doing things we want to do? Are we working in the field of we are the best? Who manages our careers?

Personal Career Management titled one-day workshop offers the opportunity to take control of their careers and aims to earned the skills needed to manage their careers.

At Klassis Golf & Country Club on July 4, 2009, workshop organized for 40 people in a group, participants got the oppurtinity of revise themselves and their careers.

 

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s